Primary Advertiser

כתום ביבנה: קמפינג משפחות בפארק לעידוד המיחזור

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

31.7.2022 / 16:04

גולת הכותרת של אירועי הקיץ ביבנה: קמפינג עירוני בסימן מיחזור. עשרות משפחות יעבירו את הלילה באוהלים ויהנו משורה ארוכה של פעילויות כיפיות

אירוע קמפינג עירוני בפארק הסנהדרין שביבנה כחלק מתחרות "קיץ של מיחזור" בשיתוף אתר וואלה!, תאגיד המיחזור תמיר ומרכז השלטון המקומי. עשרות משפחות מהעיר יעבירו את הלילה באוהלים תחת כיפת שמי הפארק ויהנו משורה ארוכה של פעילויות כייפיות:

● הצגה מקורית לכל המשפחה: "עץ הבית של ג'יני-ג'י"
ההצגה, מעודדת מיחזור בקרב כל בני המשפחה. ג'יני ג'י היא שדונית יער שגרה בתוך עץ. יום אחד היא מגלה שהיער מלא בפסולת שזרקו בני אדם. כל ניסיונותיה להיפטר מהפסולת לא צולחים ויחד עם חברתה הטובה לעת התולעת היא יוצאת למסע מרתק, צבעוני ומוזיקלי להצלת היער. בעזרת הילדים הצופים בהצגה מבינה ג'יני ג'י שהפתרון לטיפול בפסולת הוא הפרדתה לפחי המחזור השונים.

● שירה בציבור עם הזמר אלעד גולדמן
גולדמן הוא פרצוף חדש ורענן בתחום השירה העברית שמגדיר את עצמו "מומחה בלשמח אנשים". הערב הוא יצטרך לקיים את הבטחתו.

● הקרנת הסרט המצויר "לוקה"
הסרט הפופולרי והאהוב מבית אולפני פיקסאר ו-וולט דיסני יוקרן תחת כיפת השמיים. הסרט זכה בפרס בחירת הקהל לסרט האנימציה הטוב ביותר והיה מועמד לפרסי אוסקר, אנני, בחירת המבקרים ואיגוד מבקרי הוליווד.

● ארוחת בוקר ופעילות ספורטיבית
לאחר הלילה המרגש והסוער הזה יקומו המשתתפים לארוחת בוקר משותפת לכל המשפחות ולפעילות ספורטיבית.

עוד יתקיימו במהלך הקמפינג פעילויות מגוונות נוספות כתחנות אתגר, ספורט ואפיית פיתות. במהלך האירוע יעמדו בכניסה לפארק פחי מיחזור כתומים לאריזות, לנוחותם של באי הקמפינג.

ארוע קמפינג עירוני ביבנה. צילום: דוברות עיריית יבנה, אתר רשמי
ארוע קמפינג עירוני ביבנה/אתר רשמי, צילום: דוברות עיריית יבנה

ראש העיר: "הדרך הנכונה להפוך את הפסולת ממטרד למשאב היא מיחזור ושימוש חוזר"

הקמפינג העירוני הוא גולת הכותרת של אירועי הקיץ ביבנה. במהלך חופשת הקיץ מתקיימים בעיר למעלה מ-100 אירועים(!) לכל המשפחה. העירייה, שמשתתפת בפרויקט בו לוקחות חלק 21 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ, מנצלת את החגיגה הקיצית הזאת ונותנת לתושבים הזדמנות לקחת את נושא המיחזור עוד צעד קדימה.

"הדרך הנכונה להפוך את הפסולת ממטרד למשאב היא מיחזור ושימוש חוזר. כאשר מפרידים וממחזרים - הסביבה כולה הופכת לנקייה וירוקה יותר. מדובר בתהליך מתמשך המתקיים ביבנה בשנים האחרונות, שמטרתו לתת מענה נרחב בתחומי המיחזור, הניקיון והשמירה על הסביבה", אומר ראש העיר צבי גוב-ארי. יבנה היא מהערים המובילות בעשייה הסביבתית ורבים מתושביה תורמים את חלקם למהפכת המיחזור. ברחבי העיר מוצבים מאות פחי כתומים לצד מתקנים למחזור נייר, קרטון, טקסטיל, זכוכית, אלקטרוניקה ועוד.

"התהליך מוביל לחיסכון בסדרי גודל של מאות אלפי שקלים בחודש בהוצאות האיסוף, השינוע וההטמנה", אומר ראש העיר גוב-ארי. "בזכות המודעות הגבוהה של תושבי העיר נרשמים נתוני הפרדה גבוהים ביותר. יישום חוק הפרדת פסולת אריזות מאפשר את הפחתת נפח האשפה המועברת להטמנה בקרקע ולטווח ארוך משפיע על עתידנו ועתיד ילדינו".

תזכורת: מה זורקים לפח הכתום?

● אריזות מזון: אריזות מוצרי חלב, ירקות, אורז, פסטה ועוד
● אריזות ניקיון: מיכלי תרסיסים, נוזל ניקוי, מרכך כביסה ועוד
● אריזות טיפוח והיגיינה: קוסמטיקה, שמפו, מגבונים, קרמים ועוד
● שקיות פלסטיק
● אריזות מתכת: קופסאות שימורים, שימורי מזון, מזון לבעלי חיים, אריזות ניקיון והיגיינה - כמו דאודורנט, קוטל חרקים ועוד, אריזות מזון לתינוקות
● קרטונים: קרטוני משקה, קרטוני חלב ותחליפי חלב, קרטוני מיץ או שתיה קרה, קרטוני שמנת ועוד.
● אריזות טייק אווי וקלקר: תחתיות של ירקות ובשר, חמגשיות, קופסאות פלסטיק לסלט

מה לא זורקים לפח הכתום?

● לא זורקים חד פעמי, לא זורקים אריזות נייר וקרטון ובקבוקי זכוכית

המטרה: עידוד מיחזור

מלבד יבנה, בחודש יולי עוד 20 רשויות מובילות יקחו חלק במיזם, במטרה לעודד עוד ועוד משפחות להצטרף למהפכת המיחזור ולהפריד אריזות כבר בבית. לשם כך, יצרו בתאגיד המיחזור תמיר סמלי מיחזור שנראים כמו פחים קטנים בצבעי הפחים השונים (כתום, כחול וסגול). את הסמלים ניתן למצוא על גבי אלפי אריזות בנקודות המכירה השונות ואלו הופכים את המיחזור להרבה יותר נגיש וברור.

הרשויות שלוקחות חלק במיזם: ראשון לציון, אור יהודה, נתניה, רמת גן, חולון, יבנה, רחובות, קרית מוצקין, לוד, רמלה, רעננה, נס ציונה, קרית אונו, פתח תקוה, נשר, שדרות, גני תקווה, שוהם, גבעת שמואל, עפולה ורעננה.

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully