Primary Advertiser

הצגת הילדים הזו חינמית, ואפילו לא צריך להזמין כרטיס

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

10.7.2022 / 15:32

לאחר פריסת 135 פחי מחזור כתומים לאיסוף פסולת ומיחזור והצבת פחים נוספים לרווחת התושבים, מתכוננת המועצה המקומית שוהם גם לאירועי הקיץ בנושא, בהם גם הצגת ילדים מדוברת שלא תצטרכו לשלם עליה אם תעשו משהו קטן שלא ידרוש מכם אפילו טיפת מאמץ

135 מיכלי מיחזור הוצבו ברחבי שוהם. צילום: תאגיד המיחזור תמיר, אתר רשמי
135 מיכלי מיחזור הוצבו ברחבי שוהם/אתר רשמי, צילום: תאגיד המיחזור תמיר

במועצה המקומית שוהם לוקחים ברצינות את איכות הסביבה וכבר שנים מבצעים שם תהליכי מחזור והפרדת פסולת. מזה כחצי שנה משתמשים תושבי היישוב ב-135 פחי מחזור כתומים לאיסוף פסולת אריזות למחזור, שהוצבו בשיתוף פעולה עם תאגיד מחזור האריזות "תמיר". הפחים פרושים בכל רחבי היישוב (כולל מרכזי המיחזור השכונתיים), וכך מתאפשרת נגישות מירבית של התושבים אליהם, כשכעת מתכננת המועצה להוסיף פחים כתומים נוספים.

כדי ליידע את התושבים על אפשרות המיחזור החדשה, לוותה הצבת הפחים בקמפיין פרסומי ובפעילות הסברה בגני הילדים ובבתי הספר. גם תלמידי תיכון שוהם השתתפו בפעילות ההסברה, כשעברו בין כל בתי היישוב וחילקו מגנטים, עליהם מתנוסס הסבר המפרט את אופן השימוש במיכל הכתום.

מרכז מיחזור בשוהם. צילום: תאגיד המיחזור תמיר, אתר רשמי
מרכז מיחזור בשוהם/אתר רשמי, צילום: תאגיד המיחזור תמיר

כיאה לקהילה המחויבת לנושא איכות הסביבה, התושבים אימצו במהירות את הרגל השימוש במיכל הכתום - וכמות הפסולת הנאספת רק הולכת וגדלה מדי חודש.

כעת, כשאירועי הקיץ הכיפיים של שוהם לפנינו, הכול מתחבר. ביישוב תעלה הצגת ילדים בנושא מחזור ושמירה על הסביבה. תושבי שוהם שרוצים כבר לרוץ ולקנות כרטיסים לא צריכים לעשות זאת, כבר יש להם אותם בבית - כרטיס הכניסה יהיה חמש אריזות ריקות מהפסולת הביתית המיועדת לפח הכתום.
ילדי שוהם יוכלו להיכנס להצגת באמצעות אריזות ריקות שיבואו מהבית כמו: קרטון חלב, חטיפי ילדים, מעדן, קופסאות שימורים ועוד. בכניסה לאולם יוצב פח מחזור כתום והבאים להצגה יוכלו להיכנס לאחר השלכת האריזה לפח.

בנוסף, במסגרת גן קיץ ובית ספר קיץ בשוהם, תתקיים פעילות הדרכה לילדי הגנים על חשיבות הפרדת הפסולת, במסגרתה הם ילמדו על סוגי האריזות שיש להשליך לפח הכתום.


ראש המועצה: "פעילויות הקיץ הן הזדמנות מצוינת להגביר את המודעות"

"כדור הארץ מאותת לנו בשנים האחרונות שהגזמנו, שהחיים המודרניים יוצרים עומס קשה על האקלים והסביבה", אומר איתן פטיגרו, ראש מועצת שוהם, "עלינו להמשיך ולהשקיע בתוכניות להגנת הסביבה, לצמצום הצריכה, להפרדת פסולת ולמיחזור. הפחים הכתומים מסייעים לנו בשוהם להגדיל את היקף המיחזור ולצמצם את נפח הפסולת המועברת להטמנה". ראש המועצה מבטיח לקחת את ארבעת ילדיו להצגת המיחזור המדוברת, כשכולם מצוידים באריזות הרלוונטיות: "פעילויות הקיץ הן הזדמנות מצוינת להגביר את המודעות של התושבים לחשיבות הפרדת הפסולת, וכמו תמיד הילדים צפויים להיות סוכני השינוי המשמעותיים ביותר".

תזכורת: מה זורקים לפח הכתום?

  • אריזות מזון: אריזות מוצרי חלב, ירקות, אורז, פסטה ועוד
  • אריזות ניקיון: מיכלי תרסיסים, נוזל ניקוי, מרכך כביסה ועוד
  • אריזות טיפוח והיגיינה: קוסמטיקה, שמפו, מגבונים, קרמים ועוד
  • שקיות פלסטיק
  • אריזות מתכת: קופסאות שימורים, שימורי מזון, מזון לבעלי חיים, אריזות ניקיון והיגיינה - כמו דאודורנט, קוטל חרקים ועוד, אריזות מזון לתינוקות
  • קרטונים: קרטוני משקה, קרטוני חלב ותחליפי חלב, קרטוני מיץ או שתיה קרה, קרטוני שמנת ועוד.
  • אריזות טייק אווי וקלקר: תחתיות של ירקות ובשר, חמגשיות, קופסאות פלסטיק לסלט

מה לא זורקים לפח הכתום?

לא זורקים חד פעמי, לא זורקים אריזות נייר וקרטון זכוכית

המטרה: עידוד מיחזור

מלבד שוהם, בחודש יולי כ-20 רשויות מובילות יקחו חלק במיזם, במטרה לעודד עוד ועוד משפחות להצטרף למהפכת המיחזור ולהפריד אריזות כבר בבית. לשם כך, יצרו בתאגיד המיחזור תמיר סמלי מיחזור שנראים כמו פחים קטנים בצבעי הפחים השונים (כתום, כחול וסגול). את הסמלים ניתן למצוא על גבי אלפי אריזות בנקודות המכירה השונות ואלו הופכים את המיחזור להרבה יותר נגיש וברור.

הרשויות שלוקחות חלק במיזם: ראשון לציון, אור יהודה, נתניה, רמת גן, חולון, רחובות, קרית מוצקין, לוד, רמלה, יבנה, נס ציונה, קרית אונו, פתח תקוה, נשר, שדרות, גני תקווה, שוהם, גבעת שמואל, עפולה ורעננה.

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully