Primary Advertiser

בשפה שהם מכירים: כך בני הנוער באור יהודה יתגייסו למשימה שתשנה את פני העיר

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

22.7.2022 / 15:32

בחודשי הקיץ הקרובים באור יהודה יגבירו את קצב המיחזור. בתפריט: תחרות סרטונים, אותם יוצרים בני הנוער לעידוד השמירה על איכות הסביבה. ראש העיר ליאת שוחט: "הצעירים הם השגרירים הטובים ביותר"

תחרות סרטונים של בני נוער מאור יהודה לעידוד המיחזור. צילום: תאגיד המיחזור תמיר, אתר רשמי
תחרות סרטונים של בני נוער מאור יהודה לעידוד המיחזור/אתר רשמי, צילום: תאגיד המיחזור תמיר

בשנה החולפת פעלו באור יהודה במרץ בכל הקשור לנושא המיחזור. בעירייה הגדילו את היקף הפעילות סביב הנושא באופן ניכר, אחרי שפרסו עשרות מתקני מיחזור חדשים, פחים כתומים ואף הרחיבו את נושא ההסברה ברחבי העיר ובמוסדות חינוך ועוד. זו אחת הסיבות שגם אור יהודה הצטרפה לתחרות הקיץ הייחודית - "קיץ של מיחזור" בשיתוף אתר וואלה!, תאגיד המיחזור תמיר ומרכז השלטון המקומי, בה יקחו חלק כ-20 רשויות מקומיות מכל רחבי הארץ בחודשי הקיץ הקרובים.

תחרות סרטונים של בני נוער לעידוד מיחזור

במהלך חודשי הקיץ תקיים העירייה פעילויות בנושא מיחזור, לרבות תחרות סרטונים נושאת פרסים בנושא עידוד המיחזור, הפרדת פסולת והעברתה למכלי ההפרדה הכתומים ברחבי בעיר.

"אנו בעיריית אור יהודה שמים את נושא הקיימות במרכז סדר היום בפעולות רבות שאנו מבצעים, ומתוך הבנה ברורה שאם לא נדאג לכדור הארץ עכשיו, אנו עלולים למצוא את עצמנו בבעיה קשה בעוד לא הרבה זמן", ציינה ראש העיר ליאת שוחט. "זו גם הסיבה שאנו מרחיבים את פריסת מתקני המיחזור ברחבי העיר, מעודדים את התושבים לעשות בהם שימוש ובעיקר מנגישים את המידע כך שיהיה ברור לכולם. אין לי ספק שהשגרירים הטובים ביותר הם הדור הצעיר ולכן אנחנו מסתייעים בהם כדי להעביר את המסרים החשובים הללו גם למבוגרים. במקביל, אנו מקדמים שלל פרויקטים שמעודדים קיימות כמו מעבר לרכבים חשמליים, התקנת פאנלים סולאריים על גגות העירייה, מעבר לתאורה חסכונית בחשמל ברחבי העיר, מעבר מחד פעמי לרב פעמי ועוד".

הצבת מתקני מיחזור כתום. צילום: תאגיד המיחזור תמיר, אתר רשמי
הצבת מתקני מיחזור כתום/אתר רשמי, צילום: תאגיד המיחזור תמיר

תזכורת: מה זורקים לפח הכתום?

  • אריזות מזון: אריזות מוצרי חלב, ירקות, אורז, פסטה ועוד
  • אריזות ניקיון: מיכלי תרסיסים, נוזל ניקוי, מרכך כביסה ועוד
  • אריזות טיפוח והיגיינה: קוסמטיקה, שמפו, מגבונים, קרמים ועוד
  • שקיות פלסטיק
  • אריזות מתכת: קופסאות שימורים, שימורי מזון, מזון לבעלי חיים, אריזות ניקיון והיגיינה - כמו דאודורנט, קוטל חרקים ועוד, אריזות מזון לתינוקות
  • קרטונים: קרטוני משקה, קרטוני חלב ותחליפי חלב, קרטוני מיץ או שתיה קרה, קרטוני שמנת ועוד.
  • אריזות טייק אווי וקלקר: תחתיות של ירקות ובשר, חמגשיות, קופסאות פלסטיק לסלט

מה לא זורקים לפח הכתום?

לא זורקים חד פעמי, לא זורקים אריזות נייר וקרטון ובקבוקי זכוכית

המטרה: עידוד מיחזור

מלבד אור יהודה, בחודש יולי כ-20 רשויות מובילות יקחו חלק במיזם, במטרה לעודד עוד ועוד משפחות להצטרף למהפכת המיחזור ולהפריד אריזות כבר בבית. לשם כך, יצרו בתאגיד המיחזור תמיר סמלי מיחזור שנראים כמו פחים קטנים בצבעי הפחים השונים (כתום, כחול וסגול). את הסמלים ניתן למצוא על גבי אלפי אריזות בנקודות המכירה השונות ואלו הופכים את המיחזור להרבה יותר נגיש וברור.

הרשויות שלוקחות חלק במיזם: ראשון לציון, אור יהודה, נתניה, רמת גן, חולון, רחובות, קרית מוצקין, לוד, רמלה, יבנה, נס ציונה, קרית אונו, פתח תקוה, נשר, שדרות, גני תקווה, שוהם, גבעת שמואל, עפולה ורעננה.

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully