Primary Advertiser

לא רק בכדורגל: נתניה ממשיכה לפלס את דרכה לצמרת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

3.7.2022 / 15:32

כעיר שהתחרות טבועה בדמה, נתניה החליטה ללכת על עוד תואר ולהפוך לעיר הירוקה בארץ, במסגרת תחרות "קיץ של מיחזור" בשיתוף אתר וואלה!, תאגיד המיחזור תמיר ומרכז השלטון המקומי. ראש העיר מרים פיירברג-איכר: "קוראת לתושבים להיות שותפים ולתרום לשיפור איכות הסביבה"

תמיר נתניה קיץ של מיחזור. יח"צ,
ארבעה אירועים לעידוד איסוף מיחזור בימי חמישי בכיכר העצמאות/יח"צ

נתניה עלתה על המפה בלא מעט תחומים לאורך השנים. מדובר באחת הערים המפותחות בארץ מבחינה נדל"נית, וזאת לפני שהזכרנו את קבוצת הכדורגל מכבי נתניה, גאוות העיר, שחזרה לאחרונה לצמרת ליגת העל ומזכירה את ימיה היפים. כעיר שהתחרותיות טבועה בדמה, כבר לא מעט שנים שבעיריית נתניה נותנים עדיפות גבוהה לנושא הקיימות והשמירה על איכות הסביבה, בהובלתה של ראש העיר, מרים פיירברג-איכר. בעיר מתגאים בפריסה וההנגשה של נושא המיחזור עבור התושבים וזאת במטרה לצמצם את הזיהומים הנגרמים מהטמנת פסולת באדמה.

בקיץ הקרוב לתושבי העיר נתניה תהיה הזדמנות להראות עד כמה העיר ירוקה ומקפידה על שמירה על איכות הסביבה, במסגרת תחרות "קיץ של מיחזור" בשיתוף אתר וואלה!, תאגיד המיחזור תמיר ומרכז השלטון המקומי, בה יקחו חלק כ-20 רשויות מובילות.

אירועי סופי שבוע תרבות ואיכות הסביבה לכל המשפחה בנתניה

עיריית נתניה מארגנת ארבעה אירועים לעידוד איסוף מיחזור בימי חמישי בכיכר העצמאות, החל משעה 17.30 תושבי העיר ביחד עם הורים וילדים מוזמנים להביא איתם אריזות למיחזור ולהשתתף בתחרות המיחזור העירונית
14.7.22 פעילות לוליינית - לקידום ועידוד נושא המחזור, לכל המשפחה.
21.7.22 סדנת יצירה בשימוש חוזר, יצירה מחומרים מתמחזרים.
28.7.22 מחזור בזמר - שירה בציבור בשילוב כלי זמר לכל המשפחה לעידוד המחזור.
25.7.22 תתקיים בכיכר פיאנו, בשעות אחר הצהרים, פעילות לוליינית - לקידום ועידוד נושא המחזור, לכל המשפחה.

חוברות פעילות חולקו לכ-7,000 תלמידים

לאורך כל השנה מקפידים בנתניה על פעילויות שונות בנושא המיחזור, כמו הצגות לכל המשפחה שעוסקות בשמירה על הסביבה, אירועים בגינות ציבוריות, הדרכות שונות לתלמידי בית ספר. לקראת החופש הגדול חולקו לכ-7,000 תלמידים בבתי הספר היסודיים חוברות פעילות בנושא מחזור אריזות לפח הכתום שהופקו ביחד עם תאגיד המיחזור תמיר.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "נתניה חרטה על דגלה את נושא הקיימות ומנחילה זאת החל מהגיל הרך, במערכת החינוך העירונית, ובקרב הקהילה, לצד מגוון פעולות ותהליכים עמוקים וחשובים אותם מבצעת העירייה לשיפור איכות החיים והסביבה כמו שמירה על הטבע העירוני, ביצוע פעולות להתייעלות אנרגטית והפחתת גזי חממה, בניה ע"פ תקן ירוק, החלפת התאורה בעיר לתאורת לד ועוד. לאורך השנים וגם בקיץ הנוכחי קוראת העירייה לתושבים להיות שותפים לתהליך, להפרדת האשפה למיכלים מתאימים ולתרום לשיפור איכות הסביבה. אנו עושים זאת באמצעים השונים במגוון פעילויות לקהל הרחב, פעולות הסברה, מפגשי ציבור, מפגשים חינוכיים, חלוקת חוברות ייעודיות לנושא ועוד. אני מאמינה כי כל אלה מסייעים בהטמעת הנושא החשוב למען עתידנו ועתיד ילדינו".

תמיר נתניה קיץ של מיחזור. יח"צ,
בקיץ הקרוב לתושבי העיר נתניה תהיה הזדמנות להראות עד כמה העיר ירוקה/יח"צ
תמיר נתניה קיץ של מיחזור. יח"צ,
בעיר מתגאים בפריסה וההנגשה של נושא המיחזור עבור התושבים/יח"צ

תזכורת: מה זורקים לפח הכתום?

· אריזות מזון: כמו אריזות מוצרי חלב, ירקות, אורז, פסטה ועוד
· אריזות ניקיון: כמו מיכלי תרסיסים, נוזל ניקוי, מרכך כביסה ועוד
· אריזות טיפוח והיגיינה: כמו קוסמטיקה, שמפו, מגבונים, קרמים ועוד
· שקיות פלסטיק
· אריזות מתכת: כמו קופסאות שימורים, שימורי מזון, מזון לבעלי חיים, אריזות ניקיון והיגיינה - כמו דאודורנט, קוטל חרקים ועוד, אריזות מזון לתינוקות
· קרטונים: קרטוני משקה, קרטוני חלב ותחליפי חלב, קרטוני מיץ או שתיה קרה, קרטוני שמנת ועוד.
· אריזות טייק אווי וקלקר: תחתיות של ירקות ובשר, חמגשיות, קופסאות פלסטיק לסלט

מה לא זורקים לפח הכתום?

לא זורקים חד פעמי, לא זורקים אריזות נייר וקרטון ובקבוקי זכוכית

המטרה: עידוד מיחזור

מלבד נתניה, בחודש יולי כ-20 רשויות מובילות יקחו חלק במיזם, במטרה לעודד עוד ועוד משפחות להצטרף למהפכת המיחזור ולהפריד אריזות כבר בבית. לשם כך, יצרו בתאגיד המיחזור תמיר, סמלי מיחזור שנראים כמו פחים קטנים בצבעי הפחים השונים (כתום, כחול וסגול). את הסמלים ניתן למצוא על גבי אלפי אריזות בנקודות המכירה השונות ואלו הופכים את המיחזור להרבה יותר נגיש וברור.

הרשויות שלוקחות חלק במיזם: ראשון לציון, אור יהודה, נתניה, רמת גן, חולון, רחובות, קרית מוצקין, לוד, רמלה, יבנה, נס ציונה, קרית אונו, פתח תקוה, נשר, שדרות, גני תקווה, שוהם, גבעת שמואל, עפולה ורעננה.

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully