Primary Advertiser

בדקנו, וזה עובד: כך תגרמו לילדים להתחיל למחזר

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

26.3.2023 / 9:45

הדור הבא יצטרך להוביל את נושא המיחזור, שהולך וצובר תאוצה בימינו. אז רגע לפני שהחופש הגדול מגיע - כיצד מנחילים לצעירים את חשיבות המיחזור ומסבירים להם על מה ולמה אנחנו מדברים? הנה כמה טיפים ורעיונות לפעילויות שיעזרו לכם, ההורים

בשנים האחרונות הולכת וצומחת המודעות שלנו לחשיבות נושא המיחזור. שינויי אקלים ושאר בעיות הובילו סופסוף להבנה הציבורית שעלינו לשמור על כדור הארץ, להפריד פסולת ולמחזר בתבונה ואלו מסרים שחשוב במיוחד להעביר לדור הבא והצעיר, זה שכבר גדל לעולם שמציע אפשרויות שונות בתחום המיחזור ומבין את משמעות הדברים.

אבל איך מלמדים ילדים להתחיל למחזר? כיצד הופכים עבורם את פעולת הפרדת החומרים השונים למשהו אוטומטי, שיושב אצלם בראש כבר מגיל קטן? הנה כמה רעיונות מעניינים שיעזרו לכם, ההורים, להפעיל את הילדים שלכם וללמד אותם על מיחזור.

כתומולו. יח"צ,
כתומולו/יח"צ

תורידו את האפליקציות:

ילדים מתחילים לשחק עם הסמארטפונים שלנו כבר מגיל מוקדם מאוד, ואפשר בקלות לחבר אותם למסרים שאנחנו רוצים שיעברו אליהם, במקום סתם לתת להם לבזבז את זמנם מול המסך הקטן. בחנויות הדיגיטליות תמצאו לא מעט אפליקציות מעניינות, עם משחקים שמלמדים על מיחזור. כך למשל, לפני כמה שנים הפכה Catomolo של תאגיד המיחזור תמיר להצלחה גדולה בקרב הילדים ועכשיו אפשר כבר למצוא את משחק ההמשך - Catomolo 2.0. בכל חנות אפליקציות באייפון או אנדרואיד ממתינים לכם שלל משחקים ואפליקציות מעולות בנושאי מיחזור והסביבה, כאלו שהילדים יעופו עליהן.

להורדת אפליקציית כתומולו>>

תקראו להם ספרים:

ספרי ילדים שעוסקים במיחזור הם רעיון מצוין. עשו לעצמכם נוהג - יום אחד בשבוע, לפני השינה, קוראים ספר בנושא. אם אתם רוצים ללכת על הקלאסיקות, אפשר את "ג'ינג'י או סירת לשמירת איכות הסביבה" ולא מזמן יצא "גרטה והענקים", בהשראתה של הנערה גרטה תונברג, שהתפרסמה בזכות מאבקה למען הסביבה. עוד כמה אפשרויות מוצלחות: "הגבעה הירוקה", "האיש שאהב עצים", "חידני שומר על הסביבה", "הרפתקאות בעולם המיחזור" ו"נבו וארבל ממחזרים בלי להתבלבל".

ספר על מחזור. יח"צ,
צאו עם הילדים לשטח, תקראו איתם ספרים והעיקר - תנו להם להרגיש מעורבים במיחזור/יח"צ

צאו איתם לשטח:

ילדים אוהבים להרגיש ולגעת בדברים, לראות מקרוב בעיניים ולקחת חלק פעיל בחוויה. ככה הם לומדים ומיישמים ולכן, חשוב לא לעשות את כל הפעילויות רק בין ארבע קירות הבית, אלא לצאת איתם החוצה, להגיע לפחי המיחזור בצבעים השונים שממוקמים בשכונה שלכם ולתת להם לזרוק כל אריזה וחומר לפח המתאים לו. טיפ: קחו כמה מדבקות אתכם, וכל פעם שהילד/ה צודקים בצבע הפח, תנו להם אחת.

תעשו עבודות יצירה:

דפי צביעה, ציורים וכמובן, יצירות שימושיות לבית מחומרים ממחוזרים (נגיד, מתקן לכלי כתיבה שעשוי מקופסת שימורים) - כולם יעזרו לכם להנחיל לילדים את הכיף שבמיחזור ובשימוש חוזר. תנו להם להתלכלך קצת עם צריך, עם דבק, צבעים וכו', כדי שירגישו את החומרים. תוך כדי התהליך, תסבירו להם מה כל דבר היה פעם (למשל, מכסה של צנצנת ריבה) ולמה אנחנו הולכים להפוך אותו עכשיו (חלק מהחנוכייה החדשה שלנו).

למתחם פעילויות חווייתי של תמיר>>

תמיר תאגיד המיחזור. יח"צ,
עבודות יצירה/יח"צ

לסיום, אל תשכחו להוות דוגמה:

אולי זו נראית כמו ההצעה הכי בנאלית, אבל בסופו של יום, הילדים שלנו מסתכלים עלינו ומחקים כל דבר שאנחנו עושים. לא משנה כמה נלמד אותם על מיחזור ונעודד אותם להתחיל למחזר - אם הם לא יראו אותנו עושים זאת בעצמנו, זה פשוט לא יעבוד. אז כן, חזרתם מיום ארוך בעבודה, הכנתם לכולם אוכל ועכשיו האריזה של הגבינה הלבנה ריקה והפח הרגיל פתוח ממש מול העיניים שלכם, אבל בעוד מאמץ כל כך קטנטן, אתם יכולים לזרוק את האריזה לפח נפרד/שקית נפרדת עם יתר האריזות ובבוקר ללכת עם הילדים רגע עד הפח ולהראות להם ששקית אחת משליכים לפח הירוק ואת השנייה, עם האריזות שכל המשפחה הפרידה - אל פחי המיחזור המתאימים. הפעולות הפשוטות האלו עבורנו, הן עולם ומלואו עבור הילדים שלנו והדרך הטובה ביותר ללמד אותם על חשיבות המיחזור ואיך למחזר נכון.

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • מיחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully