Primary Advertiser

פשוט, נוח וטרנדי: לעצב את הבית עם פחי אשפה

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

26.3.2023 / 7:30

כולנו יודעים שאנחנו חייבים לתרום כמה שאפשר לנושא המחזור, אבל מהו הצעד הראשון לשינוי? אספנו עבורכם את הפתרונות הכי נוחים ופשוטים, שישתלבו מושלם עם הבית והסגנון שלכם. לכם רק נשאר לבחור, להקפיד ולהפריד

מחזור אשפה. ShutterStock
השינוי מתחיל בכל בית וכל משפחה/ShutterStock

כולנו יודעים שיש בעיה, אבל עד כמה אנחנו באמת מכירים אותה? הנה כמה מספרים שיעזרו לכם: בכל שנה, בני האדם ברחבי העולם מייצרים למעלה משני מיליארד (כן, מיליארד) טון של פסולת. יותר מ-300 מיליון טונות מתוך הכמות הזו הם אריזות פלסטיק דוגמת אריזות מזון שונות, אריזות מוצרי ניקיון והגיינה ועוד.

אם לא די בכך הרי שבין היתר, בגלל אדישות כללית לבעיה, בקושי 10 אחוזים ממוצרי הפלסטיק המיוצרים ברחבי העולם מגיעים בסוף למחזור והצרה הזו נכונה גם לחומרים נוספים שכולנו יכולים למחזר, כמו אריזות זכוכיות, אריזות מתכת וקרטוני משקה למיניהם. אז כן, יש בעיה, היא גדולה, ואנחנו חייבים לטפל בה.

וגם אם כל אחד מאיתנו או כל משפחה לא יוכלו לשנות לבד את העולם כולו, הרי שהתרומה היומיומית שלנו למחזור משמעותית וחשובה, אך במקרים רבים ובבתים רבים, איננה מתקיימת מספיק. למה זה קורה? בין היתר כי מחזור דורש מאיתנו התארגנות והקפדה ולמרות ששניהם די פשוטים, אנחנו נוטים לפספס אותם.

אז בואו נתחיל מהפתרון הפשוט ביותר: פחים. הצבת פחי הפרדה בבית היא הדרך הכי נוחה לגרום לכל המשפחה להתחיל למחזר וכיום יש המון אופציות, שמתאימות לסגנון ולטווח המחירים של כל אחד ואחת. כדי לתת לכם את הפוש ללכת ולהצטייד בפחים בהם תשימו את אריזות הפלסטיק, המתכת וקרטוני המשקה שלכם, אספנו עבורכם את האפשרויות הכי מעניינות.

seperator

עם מכסה, לא חייב לעלות הרבה: מי שרוצה למחזר ולהפריד אריזות, אבל לא מחפש משהו מורכב מדי, יוכל למצוא פחים פשוטים עם מכסה במחירים נוחים במיוחד. לא תמיד מדובר בפח גדול, אבל אם אתם גרים לבד, לא מרבים להשתמש במוצרים שהולכים למחזור או גרים מספיק קרוב לפח מחזור ויכולים לרדת פעם ביום-יומיים, זה פתרון נוח וקל.

דוגמה לפח עם מכסה>>

פח אשפה ביתי עם מכסה. ShutterStock
פח עם מכסה/ShutterStock

לא חייב לתפוס הרבה מקום: לצד הכיור אפשר להניח פח, שמתאים בעיקר למחזור של אריזות מזון, כאלו שאתם משתמשים בהן בעת הכנת אוכל. הפח יגיע תמיד עם מכסה, כדי לשמור על הניקיון והסדר במטבח והוא אומנם קטן, אבל מאוד אפקטיבי ויזכיר לכם למחזר במקום לזרוק לפח הרגיל.

פח שלא יתפוס לכם מקום בבית>>

פח אשפה קטן ביתי. ShutterStock
פח שלא תופס מקום/ShutterStock

חלוקה לתאים: האופציה שכובשת את השוק היום ומתאימה במיוחד למטבחים בהם יש הרבה פעילות. הפחים המחולקים בעצם מאפשרים לכם לבצע את המחזור כבר מהבית ולהפריד את האשפה שלכם בקלות. יש כאלו שמגיעים עם שני חלקים אחד ליד השני ויש כאלו בהם ההפרדה נעשית בקומות, אבל כך או כך, בלחיצה קטנה על החלק הנכון של הפח, תשימו את המחזור שלכם במקום הנכון.

פח עם חלוקה לתאים>>

אפשרות נוספת לפח עם חלוקה לתאים>>

ועוד אחת>>

פח אשפה ביתי עם חלוקה לתאים. ShutterStock
פח עם חלוקה לתאים/ShutterStock

מכסה נפתח בטאצ' מהיר: לא אוהבים לגעת בפח? תוכלו להצטייד בכזה שנפתח במגע קל ואפילו ישנה אפשרות לפח שעומד על ארבע רגליים, כדי שכלל לא ייגע ברצפה. אפשר למצוא פחים כאלו במגוון צבעים, כך שניתן להתאים את צבע פח המחזור החדש שלכם לצבע המטבח והוא ישתלב בקלות במראה הכללי ולא יראה כמו פח שמונח באמצע הבית. היתרון הגדול - פתיחה עדינה וסגירה שקטה, שמאפשרים שימוש נוח במיוחד בפח.

פח עם מכסה נפתח בטאצ' מהיר>>

פח ללא מגע. ShutterStock
מכסה נפתח בטאצ' מהיר/ShutterStock

מתחת לכיור: אם אתם לא אוהבים לראות את הפח מול העיניים, אין בעיה. יש פחים בגודל מתאים שיכולים "להתחבא" מתחת לכיור ומציעים מקום לפסולת רגילה ולמחזור. בכל פעם שיש לכם משהו למחזר, רק תצטרכו למשוך את הפח החוצה, ומיד תוכלו להחזיר אותו לארון ולשכוח מקיומו, עד שיגיע הרגע ללכת לרוקן את המחזור שלכם.

פח למתחת לכיור>>

אפשרות נוספת לפח מתחת לכיור>>

פח אשפה ביתי מתחת לכיור. ShutterStock
פח מתחת לכיור/ShutterStock

מתאימים להפרדה: אם יש לכם ילדים בבית, פחי מחזור צבעוניים קטנים (12 ליטר) הם הזדמנות פז להפוך את כל הנושא למשחק וגם ללמידה. הפחים הללו מגיעים בצבעים שונים מהותית זה מזה וכך אפשר להפריד בקלות בין החומרים. ניתן לתלות אותם על הקיר או להניח על הרצפה וכאמור, תוכלו ללמד את הילדים להבדיל בין הצבעים ולהתאים כל חומר לפח הנכון.

פחים מתאימים להפרדה>>

פחים צבעוניים להפרדת מחזור. ShutterStock
פחים צבעוניים להפרדה בבית/ShutterStock

עכשיו נשאר רק לבחור את הסגנון שמתאים לאורח החיים שלכם, כזה שיגרום לכם לזכור למחזר ולהפריד בין האריזות לבין הפסולת בבית וישתלב נכון עם חיי הבית והעיצוב שלו, וכמובן שגם שקית רב-פעמית לאיסוף המחזור היא אפשרות מצוינת, קלה, זולה ונוחה. בסופו של דבר, כל אחד מאיתנו הוא חלק קטן מהפתרון, אבל החלק הקטן הזה כל כך חשוב וכל כך נוח לביצוע, שפשוט חבל לפספס אותו.

שקית תמיר. יח"צ,
שקית תמיר/יח"צ
בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully